fredag 22 maj 2009

Jag lever än.

Om någon undrar?

Jag är inte så aktiv längre, med vårat nya schema på jobbet (som tydligen skulle ge oss mer fritid enligt vad dom sa när dom la fram systemet) så har man inte mycket till liv. Man jobbar, jobbar och jobbar sen hinner man inte med så mycket än laga middag till familjen och ge dom lite kvalitets tid om ens det. Ta hand om sig själv, hem, tvätt osv existerar inte längre. Man vet knappt vad det är för dag längre.

Så som jag mår just nu så stupar jag bokstavligt talat i säng redan vid 20-20:30 på kvällarna. När jag är ledig så är det inskolning på förskolan med Timi eller andra viktiga ärenden som man måste passa på att göra när man är ledig. Hur fan tänkte dom när dom la upp schemat?

Vad tänkte dom när jag som är småbarns förälder, eller små och små är dom väl inte riktigt längre med jag har ju dock två små-stora barn som fortfarande har stort behov av sin mamma. Men iaf vad tänkte dom när dom la upp mitt schema dom kommande veckorna med att jag ska jobba till, 19:10, 19:10:18:30, 18:45 osv. Då undrar man ju vart exakt tog fritiden vägen? Kan det vara rasten på 45 min + 20 min dom menade då?

Jag kanske är gnällig men för mig är det inte fritid på kvällen. Fritiden vill man ju spendera med barnen då man inte hinner se så mycket utav dom på dagarna.

Ja, så iaf så är jag oftast helt slut när jag kommer hem. Men efter den här helgen så har jag iaf två lediga helger att se fram emot. Dock blir det ju att jobba till stängning hela veckan för att sen vara ledig på helgen så om jag orkar hålla ögonen öppna så kan man ju vara glad för det. ;-)

Nu ska jag och Timi skynda till affären och köpa lite nödvändigheter att fylla kylen med sen ska här mysas framför tv:n tills ögonen går i kors.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar