onsdag 6 maj 2009

Skäms på mig!

Är jag tankspridd eller vad?

Vet inte vad det är med mig men jag har verkligen noll koll på datum och dagar numera. Jag är glad om jag hittar hem efter jobbet. Jag trodde att jag skulle vara hos läkaren igår så jag tokstressar dit och anmäler mig i kassan och säger att jag har tid 9:15. Hon kollar och ser lite frågande ut och sen säger hon,

- Imorgon ja! Då har du tid här 9:15.
-Va? Nej, hon sa tisdag 9:15 när jag bokade tiden.
Säger jag.
-Ja, men här står det 6/5 kl 9:15, så du är välkommen imorgon igen!
-Jaha, tack då!

Surt eller vad, här har man stressat bytt tider på jobbet så man kunde börja senare osv för att få höra att det va dagen efter. Kul. Verkligen.

Och som om det skulle vara nog. Jag har på något sätt helt glömt bort min fars födelsedag den 3 maj! Jag skäms! Vilket jag också borde! Hur kunde detta ske? Jag som aldrig har glömt bort en födelsedag. Jag brukar alltid ha sten koll på när folk nära mig fyller år.

Något säger mig att jag måste börja varva ner lite. Eller?

Näe, nu ska jag plocka lite och sen hämta gosse barnet från dagis som för övrigt börjar bli stor pojke, han va på inskolning i sin blivande klass för första gången idag. Dom ska träffas 2 ggr till innan dom börjar i augusti. Spännande, men oj vilken ångest man har nu när båda kommer gå i skolan. Va stora dom har blivit, vart tog tiden vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar