söndag 5 juli 2009

Barnfri natt och fiske.

Vi va hos farfar och Sivan i fredags på middag/grillning för Tonys farbror med fru har kommit hem till Sverige för att hälsa på lite under sommaren. Dom flyttade till Ecuador för ett år sen. Jag mådde inte så bra så vi åkte hem på kvällen trots att Tonys pappa ville att vi skulle sova kvar. Barnen ville stanna så dom fick sova kvar medan vi åkte hem.

Tony fick för sig att vi skulle gå upp 05:00 för att åka och fiska, sagt och gjort. Tony väckte mig 4:30 med frukost på sängen, vem kan motstå att gå upp då? Åt frukosten i lugn och ro i sängen för att sen gå upp och åka iväg. Vi hamnade vid en mysig sjö mellan Järna och Nykvarn. Jag fick 4 abborrar och Tony fick en stor och fet gädda. Mina abborrar som jag fick va dock för små och gädda smakar inte gott så den fick också åka tillbaka ner i sjön.

Det va himla lugnt och fridfullt utan barn och en massa folk runt omkring. Riktigt mysigt, vi hade matsäck med oss som vi gluffsade i oss i solen. Vid 9 tiden så hade ryktet i vattnet spridit sig till alla fiskar att ta det försiktigt och inte nappa så vi åkte till farfar och Sivan som bor där i närheten. Dom låg fortfarande och sov så vi åkte till Nykvarn och köpte lite fika bröd och när vi kom tillbaka efter 10 satt dom alla ute och åt frukost.

Vi stannade där resten av dagen och åt massa gott och lekte med barnen. När kvällen kom så kom även regnet och vi åkte hem.

Idag har vi bara tagit det lugnt eller jag har gjort det iaf. Har inte mått så bra. I morgon är det åter till jobbet. Får se hur det går, jag mår ju fortfarande skit.

Nu ska jag gå och baka lite kolakakor, fick ett enormt sug efter dessa kakor nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar