tisdag 24 november 2009

20 dagar kvar...

Suck, vilken natt! Jag lider utav kraftig sömnbrist just nu. Det börjar tära en hel del på mig, den här natten  har varit riktigt jobbig. Jag har dessutom börjat få tillbaka min panik-ångest vilket inte känns så kul. Vet inte om det kan bero på att jag inte riktigt har full kontroll över när förlossningen ska starta? Kan mycket väl vara så. Man vill ju liksom ha lite kontroll över situationen, dessutom har jag ju varit lite nojjig inför förlossningen då jag tyckte att Timis förlossning va fruktansvärd om man jämför med när jag skulle föda Eve. Visst det behöver inte alls bli lika jobbigt den här gången, det är jag väl medveten om. Men oron finns ju där ändå!

Mitt brock i övre magmunnen gör inte saken så mycket bättre heller. Det trycker på och gör så jäkla ont, vet inte vart jag ska ta vägen ibland. Igår kunde jag inte äta på hela dagen pga smärtan, den fick mig att må illa. Fick i mig några popcorn på bion och ett glas nyponsoppa på kvällen. Alltid något. I morse tvingade jag i mig en tallrik med gröt, men smärtan är där, oavsett om jag är mätt eller hungrig.

Att allt kan kännas så jobbigt ibland.

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Längesen vi hördes nu. Ser att det inte är långt kvar till BF nu - spännande! :D Hoppas det är ok me dej & familjen. Läste att du har sömnbrist, jobbigt värre. :( Såg nya magbilderna oxå, jättefin mage! :) Många kramar!

    SvaraRadera