måndag 24 oktober 2011

Dags att lägga alla korten på bordet…

I maj sa jag upp mig från mitt gamla jobb för att börja ett nytt, ett nytt med bättre arbetstider.  Den 22 maj sa jag hej då till att jobba kvällar och helger, den 23 maj började jag på mitt nya “kontors” jobb.

Allt har flutit på bra, jag kom in i gänget och har haft skit kul på arbetet, skrattat så att tårarna sprutat. Jag trivdes!

För  veckor sedan fick jag det tråkiga beskedet, jag får inte stanna, dom har varslat 15 personer nere i produktionen och måste spara in på mer timmar, så sist in – först ut. Det kom som en chock för oss alla på sälj, ingen blev glad över beskedet, så här sitter jag nu 2 veckor senare och är arbetslös..

Känner mig totalt misslyckad som i dessa svåra tider säger upp en fast tjänst sen nästan 6 år tillbaka för att testa något nytt, allt kändes så rätt och lät så bra, men det va kanske för bra för att vara sant..? Eller?

Misslyckad eller ej så får jag försöka se framåt och se all tid jag vunnit med familjen istället för att jobba varje kväll och helg. Ska försöka att inte vara bitter och se det här som en erfarenhet och söka vidare i livet. Det kommer bli bra tillslut.

1 kommentar:

  1. Hej Marina!

    Åhhh vad trist. Men du fixar nog ett nytt jobb ska du se. Du som är en så duktig tjej.

    Jag ska på informationsmöte i morgonkväll angående floristutbildning.
    Kanske nåt för dig med.
    Sista anmälningsdagen är 2 november och utbildningen börjar 2 januari t.o.m 16 juni tror jag det var.

    Kramkram/LOUISE

    SvaraRadera