onsdag 16 mars 2011

Det måste vila en förbannelse över mig..

Tänk att alltid ska det vara något, alltid. Varför? Varför kan jag inte bara få ha lite flyt ibland? Så fort allt verkar gå bra och man har planerat in något dyrare inköp som fått vänta så händer det något som gör att det får vänta ytterligare. Varför?

I måndags hände något som inte fick hända trots att det va väntat att det skulle ske när som. Våran tvättmaskin gav upp, den hade fått nog och orkade inte längre helt enkelt. Paniken är stor, tvättberget växer med stora steg. Fan, fan, fan!

Planen var att köpa ny säng till Eve så att Timi kunde få tillbaka sin så att vi kunde få ut loftsängen som Noah älskar att klättra på. Men nu måste vi ju dock prioritera en ny tvättmaskin. jag har hittat en LG som jag känner för, den är den tystaste på marknaden både gällande tvätt och centrifugering. Perfekt! Dessutom är det 10 års garanti på motorn. Dock finns den inte i något av varuhusen utan man måste beställa från nätet och kan levereras hem tidigast på måndag. Klarar jag av att vänta? Gaaaah!

Min tvättstuga ligger ca 3 kvarter bort, jag orkar inte kånka tvätten dit och hem. Det tar en hel dag, jag hinner ju knappt med hem och familj.

Ska försöka göra mitt bästa med att få Tony att åka och kolla Media Markt också innan jag beställer maskinen från nätet.

Jag lever på hoppet nu om att det finns en för direkt avhämtning på Media Markt idag. *Håller tummen, Hårt!*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar