onsdag 9 mars 2011

Vad?

Ja, vad säger man? Tiden räcker inte till till mycket, så ta vara på all tid ni kan få och gör något vettigt av den.

Jag måste se mig om efter ett nytt jobb med bättre arbetstider för det här fungerar inte längre, det är inte hållbart! Det är inte en j-kel som tackar mig för att jag jobbar 9-19 var och varannan dag och dessutom helg efter helg. Det är i det stora hela bara jag som förlorar på det, jag förlorar dyrbar tid med min familj.

Jag hinner ju för sjutton inte ens med mitt hem eller plugga för den delen. Så det är till att söka, söka, och åter söka. Jag måste hitta något annat.

Droppen föll nog när jag frågade om semester 8-10 april då Tony åker till Barcelona med jobbet och jag ska egentligen jobba den helgen och min chef säger att jag ska lämna in en ansökan och att Britt står på tur då också och att hon själv också är borta. Suck! Om både jag och Britt är borta så är det ändå minst 2 ordinarie personal den helgen, dessutom finns det hur många extra som vill jobba. Vad är problemet? Jag sa att annars får jag helt enkelt vabba för jobba kan jag inte göra den helgen vilket fall som helst och då måste dom ändå ta in extra personal. Gaaaah!

Blir så less!

Nu måste jag fortsätta min stora vårstädning på min ändå helt lediga dag på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar