måndag 23 augusti 2010

Tillbaka till dom “gamla” rutinerna…

Har följt barnen till skolan och gått en sväng med Burre. Fick dock höra en och annan suck och ett och annat gnäll från Eve när jag skulle följa henne. Hon frågade flera gånger –Du ska väl inte följa med mig hela vägen? Hej då! hej då! osv.. Så jag följde henne till parken som ligger nästan vid skolan och där kände jag att jag kunde eller va mer eller mindre tvungen att  släppa taget då, det är ju en hel hög med ungar som går via den där parken. Det finns  så mycket fula och otrevliga gubbar överallt nu förtiden. Så helst skulle man vilja följa henne till klassrummet, men ja, hon går ju i 4:an nu och jag gick ju själv när jag gick i 4:an.

Det är helt sjukt att Eve börjar bli så stor, hon närmar sig tonåren med storm steg. Jag har magont mest hela dagarna. Hon har ju mer eller mindre börjat får tonårs utbrott, en hel hög med hormoner som svärma runt i hennes lilla kropp. Hon vet nog inte vad hon ska göra av alla känslor just nu och då kommer dom ut med attityd.

Idag ska här tvättas, dammsugas och shoppas tröjor till Timi. Rensade lite bland hans t-shirts igår och då hade han inga kvar, alla va i storlek 98/104 vilket motsvarar 3-4 år. Ja, han är liten min lilla gosse. Dom är inte direkt försmå men jag kände att det kanske va dax att få lite nya som är i hans storlek.

Nej, nu måste jag återgå till den lilla sjövilda gossen som röjer på som aldrig förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar