torsdag 19 maj 2011

Sprängmedel, kakbak och skola..

Dom ska som på många andra ställen smälla upp några hus här nedanför oss, vilket då resulterar i att dom måste spränga. Dom har sen i morse 7:30 sprängt ett par gånger, vissa kraftigare än andra och jag kan säga att Buster skakar som ett asplöv - stackarn. S¨å fort han hör varnings tjten blir han orolig, går runt och muttrar samtidigt som han skakar. Tur att jag är hemma idag!

Igår när jag kom hem så hade jag fått brev från nti skolan om att jag kommit in på en kurs som jag helt hade glömt att jag hade sökt. Samhälle A. Så jag tänkte som så att jag ger det ett försök nu när jag börjar nytt jobb och har 2 timmars dö tid tur och retur till och från jobbet bland annat. Varför inte utnyttja den tiden till nytta? Dessutom så har jag ju helgerna fria också. Så jag ger det ett försök till som sagt och funkar det inte så gör det inte det och funkar det så är det ju bara bra!

Ska även passa på att baka två morotskakor med valnötter i och bjuda på jobbet imorgon! Först tänkte jag skita i att baka och bara köpa två tårtoir och bjuda på men sen kände jag att vi vet alla att det inte är jag! Jag är inte den som köper färdiga godsaker i första taget och bjuder på.

Nej, nu är det slut vilat! Åter till dammsugaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar