torsdag 7 april 2011

Här händer det grejer..

Hej på er!

Det va ett tag sen, jag vet att jag blivit dålig på att uppdatera här men jag har helt enkelt inte tid. Måste prioritera annat framför datorn och blogg.

Det har hänt lite iaf. Noah va sjuk hela förra veckan, snorig och hosta, jag låg med kraftiga magsmärtor halva natten till lördagen och i stort sett hela lördagen också.
Så nu har jag helt och hållet lagt om mina kost vanor, slutat med kaffe, stekt mat så gott det går, godis, i stort sett så har jag slutat leva kan man säga. Får inte äta för fet mat, inga starka kryddor, så den här veckan har jag levt på kyckling med ris och fisk i massor. Havregrynsgröt varje morgon. Det jobbigaste är att låta bli godis påsen som finns kvar från helgen. Men jag gör det! Jag måste vara stark för att reda ut besvären med min mage. Dom smärtorna jag hade i lördags va inte roliga. Det är inte värt det!

Sen har jag ju såklart syndat men det va bara för att jag va tvungen att kontrollera så att smaken va detsamma som dom man köper. Det är nämligen så att jag har hittat ett recept på dom där underbart goda ljusa chokladbollarna som man kan köpa i vissa kiosker. Nu vet jag vad hemligheten är! Vispa, vispa och åter vispa. Dom blev så goda! Så hädanefter är det sådana vi kommer att baka här hemma, dock måste man avsätta en hel del mer tid i och med all vispning på totalt 40 min och sen ska degen/smeten stå i kylen i nån timme för att bli lite stelare så man kan rulla dom. Men det är helt klart värt det! Fantastiskt!

1 kommentar:

  1. Recept pleeeeeease :)

    Skönt att det är bättre med dig!

    Kram

    SvaraRadera