torsdag 18 juni 2009

Sjukskriven och halsprov

När jag va på väg till läkaren igår så ringde dom från dagis och sa att dom kommer ha stängt idag torsdag pga att det är så många i personalen och av barnen som har varit sjuka i omgångar med halsfluss och haft streptokocker (stavas det så?) så dom uppmanade alla att gå och ta ett halsprov idag och ha med sig ett intyg på att dom inte hade streptokocker på måndag.

Pratade med VC idag och dom sa att vi kunde komma ner på den öppna mottagningen mellan 7:30-9:30. Sagt och gjort vi tog oss ner och fick då svaret att tiderna va slut så vi fick komma tillbaka klockan 11 på en inbokad tid. Behöver jag säga att jag kokade av ilska och irritation när vi gick där ifrån.

Nu när vi är hemma så ringer dom från VC och säger att dom har pratat med dagis och kommit fram till det att om Timi inte har några symtom på halsont eller så så måste han inte ta halsprovet. SUCK! Så nu ska vi inte göra halsprovet. Hur ska dom ha det? Man blir ju lite lätt irriterad. Nu är jag ju hemma ändå men tänk på dom föräldrar som va tvungna att ta ledigt idag och förlora pengar som dom egentligen inte hade behövt förlora. Det vill säga att dagis skulle lika gärna kunnat haft öppet idag.


För min del hos läkaren så blev jag sjukskriven fram till 5 Juli och beodrad att vila mycket så får vi se hur jag mår om 2 veckor. Om illamåendet, hulkningarna och huvudvärken är bättre eller ej.

Vi åkte för att hitta byxor till mig igår på HM men deras mamma kläder måste vara otroligt små i storlekarna, iaf byxorna. Hittade dock inte så mycket. Ska åka in till en vero moda butik i stan som säljer mammakläder av märket mama-licious.

1 kommentar: