tisdag 9 juni 2009

Skolavslutning och rörd till tårar.

Idag har vi varit iväg på Evelina's skolavslutning. Några barn läste dikter om familjen, sina husdjur och vad dom skulle göra i sommar. Evelina läste en dikt om mig. Gissa om jag smälte, den gick rakt in i mitt hjärta och ögonen fylldes med tårar.

Min mamma

Min mamma är glad.
Hon gillar choklad.
Hennes hår är brunt.
som gyllene choklad.
Hennes ögon lyser som
diamanter.
Och jag älskar henne.

Av: Evelina

Visst va det vackert?


Min huvudvärk tycks inte vilja ge med sig i första taget. Jag gick hem från jobbet igår för jag orkade inte mer. Väl hemma så blev den bara värre och värre. Låg och kved på golvet typ. Somnade till framför tv:n på en filt på golvet. När jag vaknade kändes det lite bättre, gick upp och donade lite i köket och när jag skulle byta sop påse spydde jag flera gånger, likaså i morse. Orkar inte mer. Hur länge ska jag behöva stå ut med denna ständiga migrän och illa måendet som tycks ha blivit värre igen.

Nu måste jag sluta, Eve står och stressar mig för hon ska spela på datorn nu.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin dikt! :-))

    Sköt om er, kram kram Louise

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin dikt! Gulliga Eve! Jobbigt med huvvevärken & illamåendet, hoppas hoppas hoppas det blir bättre snart! Kramar

    SvaraRadera