söndag 25 april 2010

Tankar och funderingar!

Har funderat på en grej sen jag fick höra det. Det är så att en kollega på jobbet vars dotter fick sitt andra barn för 6 månader sedan, nu ska hon tydligen ha en till. Den är tydligen beräknad till december, hennes första fyller 2 år i sommar och den andra blir 1 år i sep och sen kommer nästa i dec. Jag menar seriöst! Hur självisk får man vara? Hur ska hon hinna med sina barn? Tycker så otroligt synd om barnen på riktigt! Dom kommer inte få den uppmärksamheten som dom behöver. Barn är faktiskt inte något som man bara skaffar sig till höger och vänster, dom behöver din fulla uppmärksamhet och uppfostran också.

Visst jag vill också ha en hel hög med ungar men någon måtta får det väl ändå vara, jag vill hinna ge mina barn lika mycket tid och kärlek. Men med ett spädbarn i familjen så hinner man tyvärr inte alltid med att ge alla lika mycket uppmärksamhet som man skulle vilja. Mina barn är ju dessutom lite äldre så dom förstår ju mycket mer än vad en 2 och en 1 åring gör. I den åldern så behöver dom ens förälders fulla uppsyn konstant. Men visst det är väl inte mina problem! Till råga på allt så har hon rökt under alla sina graviditeter och dessutom typ bantat sig igenom dom.
 
Över till något helt annat!
 
Middagen här igår va hur trevlig som helst! Vi åt tills vi sprack och äppelkakan/pajen var hur  god som helst. Har matpajer i mängder kvar, så jag bjöd över mamma efter jobbet på lite paj.

Noah där emot va så gnällig hela kvällen igår, han va så över trött men kunde inte somna, vi turades om att vagga honom. Tillslut lyckades jag få honom att somna. Han är nog på väg att få tänder för han dregglar som aldrig förr och biter hårt i allt som kommer i närheten utav hans mun. Det är hårt att växa upp!

Fick precis ett sms av min älskade, han har köpt något till oss alla! Spännande! Undra vad det kan vara, jag beställde ett par skor så hoppas att han kommer hem med det! Imorgon kväll kommer han min kära och han är mer än efterlängtad!
 
Nu måste jag ta hand om mitt hem, ska tvätta och dona lite medan Noah sover. Han lär väl vakna bara för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar