torsdag 10 februari 2011

Varför är det så svårt?

Vem försöker jag lura? Jag är ingen super kvinna. Jag kan inte allt även jag har mina brister. Jag har övervunnit mycket men mycket är inte allt. Frågan är – Blir man starkare av det som inte dödar en?  Just nu känner jag mig väldigt svag och liten, jag förstår inget. Jag lever i en bubbla, i mitt huvud finns det bara bomullsvadd för tillfället. Det här med plugg är kanske inte min grej trots allt? Jag har tagit mig vatten över huvudet – eller har jag för stora krav på mig själv? Eller är jag helt enkelt bara väldigt osäker? Fan, fan, fan!

Jag måste lära mig att släppa taget. Klockan tickar och snart ska Noah hämtas och huset fylls sakta på med barn och skrik. Middagen ska lagas och ätas sen är det läxor som ska göras och sen duscha barn, mysa sig lite och sen är det natta barn och när sista barnet är nattat är klockan 21 och jag är närmare död än levande. Nå det är bara att bita ihop några veckor till sen är kursen slut och Marina smart som hon är har sökt in till inte en kurs utan två kurser nästa period som börjar 21 mars. Smart!

Men den som vill uppgradera sig från säljare på Åhléns till något jobb med lite bättre arbetstider får helt enkelt hålla ut annars stampas det på samma ställe livet ut.

Jag är inte bitter, tro inte det bara lite trött.

2 kommentarer:

  1. Jag tror på dig! Kämpa på! Det kommer att vara tufft en period, men ge inte upp! Det kommer att vara värt det!

    Kämpa-på-kramar och lycka till från S :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Suzanne, det värmer! :-)
    Jag ska kämpa på, lovar!

    SvaraRadera