torsdag 17 november 2011

Händelserik dag?

Ja, det beror ju helt på hur man ser på det. Min dag har inte varit mer händelserik än igår kan jag meddela folket. Jag börjar dagen som alla andra dagar med en kopp kaffe eller två, ser till att barnen kommer iväg som dom ska till skolan och sen tar jag med mig Buster och lämnar Noah. När vi har lämnat gossen så går jag och Buster med raska steg en lång och härlig promenad runt sjön här i trakten, sen hem och äta frukost och sen är dagen i stort sett igång. Efter frukosten som oftast intas framför datorn så kan dagarna se lite olika ut beroende på vad jag känner för att göra, vissa dagar tvättar, torkar och viker jag och då är det full fokus på det, andra är det damma, dammsuga och svabba, igår bestod dagen av rensning i Timi och Noahs garderober. Idag har jag dammat och dammsugit igen..

Ja, ni hör ju! Skamligt! Hemmafru på ofrivilliga villkor. Inte det att jag inte vill vara hemmafru för det skulle jag gärna vara men då ska jag ju kunna göra av med pengar också utan att stå med tomt konto som ej fylls på allt eftersom jag spenderar. Så nu får Tony slå på stora trumman och tjäna storkovan så jag kan bli lyxhustru och göra det jag är bäst på - spendera pengar!

Nu är ju inte fallet så att vi är gjorda av pengar eller så, pengarna måste rulla in och för att dom ska ligga i rullning så krävs det nog att även jag jobbar för att kunna leva bättre än bra om man säger så.

Det va lite om min vardag, hur ser din ut? Skriv och berätta vettja!
Nu ska jag gå och hämta mitt busfrö dom andra två lär trilla in när som och då är det slut på friden...

1 kommentar:

  1. Massor med grattis kramar på namnsdagen! :D

    Kramkram/LOUISE

    SvaraRadera