måndag 7 november 2011

När jag va ung och dum...

När jag fyllde 18 så öppnade det en helt ny värld för mig. Jag blev girig och visste inte bättre. Jag ville ha så mycket mer än vad jag kunde få. Så jag gick på allt som hade med avbetalning att göra, bara det att jag var arbetslös och då kan det vara svårt att betala alla räkningar. Så det har fint resulterar i en hel hög med skulder som bara växer och växer. Pga all min girighet så får jag betala ett extremt låst liv. Jag har blivit äldre och vet bättre såklart.

Jag ångrar mig djupt! Men det är för sent, jag kan inte få ett enda lån!

Vi sitter här och har en av världens vidrigaste soffa, en 3-sits soffa dessutom, den är trång, urtvättad, full med hål och kuddarna finns det ingen struktur kvar i längre. Soffan fick jag överta av min bror för 10 år sedan så den har ett par år på nacken. Vi behöver en ny större soffa som hela familjen kan få plats i så jag slipper sitta på golvet. Men, då har vi ju det här problemet! Jag får inte ta en soffa ens på avbetalning. Det gör mig så ledsen, jag kommer få sona för mitt misstag flera år till framöver. JAG SKÄMS! Soffan rasar snart ihop och här kommer vi sitta hela familjen med träsmak i arslet...

FAN, FAN, FAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar