måndag 20 oktober 2008

Det hände igen!

Igår va det dax igen för en sån där konstig migrän attack. Den kom som förra gången lika plötsligt på jobbet. Stog i kassan och helt plötsligt så börjar synen bli konstig. Agerar snabbt och känner igen symtomen från förra gången, springer upp och lägger mig i sängen som står inne på ena kontoret med ett glas vatten och ringer Tony och ber han komma och hämta mig. Bara det att den här gången blev synen på båda ögonen konstig, det blixtrade och hade sig och jag hade svårt att fokusera blicken. Tony hämtade upp mig snabbt, väl hemma slängde jag av mig kläderna och kröp ner i sängen snabbt för att försöka somna så fort som möjligt. Allt för att slippa känna när jag tappar känseln. Men att somna va inte det lättaste när huvudet värkte och kändes som om det skulle explodera vilken sekund som helst, bökade och stökade runt i sängen precis som en hund eller katt som håller på och bo in sig innan det är dags att föda eller ngt. Känseln försvinner i vänster hand, arm och vänster ansikts-halva, sen kom den till baka och då händer det samma sak på höger sida. Det är så sjukt obehagligt. Sov och vaknade från och till hela dagen igår och idag har jag varit galet öm i huvudet. Ska jag ha det så här nu, eller? Det är ca 3 veckor sedan jag fick det förra gången.
Tony har varit en ängel som tagit så väl hand om mig och beårdrat mig att ligga när jag blivit rastlös. Han gräddade t o m pannkisar till barnen för att Timi hade beställt det som blev så stolt över sin pappa för att mamma hade lärt honom att grädda pannkisar! :-) Förstå att jag kan inte ens ligga ner i sängen och ta det lugnt när jag är sjuk med världens huvudvärk, jag är som ett barn som vägrar sova för att den tror att den kommer att missa en massa då. Jag känner bara hur mycket tid som går bort när jag ligger och sover och hur mycket jag hade kunnat hinna med under tiden som jag legat. Jag är en aningen sjuk, jag vet. Men sånn är jag och det får jag nog stå för också. Men hur lär man sig att slappna av, att ta det lugnt när man måste? Hemmet raserar väl inte för att man ligger en dag? Hur gör man för att varva ner, kan man lära sig sånt? Isf var? Jag tror att jag är i stort behov av det, min kropp behöver det.

Jag ska iaf kontakta min husläkare som dom på sjukhuset sa att jag skulle göra om det kom tillbaka igen, så jag kan få nån medicin för det. Suck!

Snart fyller min kära son år, hela 5 år blir gossen. På söndag för att vara exakt och då blir det kalas med pompa och ståt också såklart! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar