måndag 27 oktober 2008

Förlovningsmiddag

Jag höll på att skriva förlossningsmiddag. Men iaf!

Vi tog oss till en underbar och mysig resturang i Gamla Stan. Vi åt en fiskrätt som va helt fantastisk och till efterrätt åt vi Baileyscheesecake, den va helt galet underbar. Jag ska minsann leta fram ett recept på den underbara cheesecakeen omedelbums! Efter vårat resturang-besök så ville vi inte riktigt åka hem, vi va inte helt färdiga kände vi. Det är ju inte varje dag vi är ute tillsammans utan barn och får unna oss lite trevligheter. Så vi prommenderade till södershöjder och gick in på nått hak och tog oss lite svalkande att dricka för att sen åka hem.

I går söndag så va det ju Timis 5 års dag, så det blev kalas med allt som hör kalas till förutom tårtan det bjöds det inte på pga Timi's mjölkallergi. Jag bakade iaf en Laxpaj som blev populär och efter det bjöd vi på marängswiss med hemmagjord chokladsås. :-) Dock hann swissen smälta en aning då det va någon jävel eller rättare sagt några jävlar som hade lyckats fastna i hissen och hängde på larmknappen och höll bokstavligt talat på att slå sönder hela hissen. Så vi ringde hiss-jouren. Sen lämna vi dom där typerna, dom va apraka dessutom.

Timi va glad över sin dag, mest populärt av alla presenter va motorcykelspelet som han fick av oss, han vägrade typ lämna rummet för att vara social med alla gäster. Han spelade in i det sista. Han tyckte iaf att kvällen och dagen hade varit jätte bra trots att han inte fick någon tårta.

Det va lite om våran helg det.

Idag måndag så ska jag till läkaren och prata om mina märkliga migrän anfall som kommer titt som tätt, ska då även passa på att ta upp min mage som inte blivit bättre utav tabletterna jag fick. Sen ska vi till IKEA och köpa Evelinas nya säng. En loftsäng med skrivbord under. Så idagblir det rensa, spara, slänga dag!


1 kommentar:

  1. TACK för igår!! Jag måste verkligen ha ditt recept på pajen, den var UNDERBAR! drömde om paj inatt hahahha. Hoppas vi ses snart igen. PussPuss!!/ Rosie

    SvaraRadera