torsdag 20 augusti 2009

Separationsångest...

Nu har Timi fått separationsångest igen. Samma visa som när han började på dagis och när han kom tillbaka till dagis efter sommaren och Eve inte va kvar utan hade börjat på dagis. Han va så glad och pigg på att gå till skolan i morse, han cyklade t o m den lilla biten dit.

Men sen hände det något när vi kom in i korridoren och han hängde av sig. Han ville helt plötsligt inte vara kvar han ville gå hem. Efter mycket om och men så fick jag honom till att gå in, jag följde med och satt med under samlingen, med några andra föräldrar som också stannade kvar. Efter en 30-45 min så smög jag upp och sa till Timi att jag skulle gå men att jag kommer och hämtar honom när skolan slutar.

Han godtog det inte först att jag skulle gå men efter lite prata så gick han med på det. Så vi får se hur länge han håller på så här.

Evelina springer iväg utan problem, hon har aldrig riktigt haft den där separationsångesten som Timi haft/har när det gäller nya miljöer osv.

Från det ena till det andra. Gardiner! Jag kan inte hitta några fina som faller mig i smaken och som passar i vårat kök. Iofs så har jag inte varit aktiv i mitt letande, men vi hade inga fina på Åhlens och hemtex hade inte heller några. Så jag skulle behöva tips på vart man kan hitta snygga gardiner till ett bra pris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar