onsdag 19 augusti 2009

Skolstart och odjur ...

Jaha, idag va det alltså dax för skolstarten igen efter flera veckor ledigt. Klockan 8:26 stog vi på skolgården i väntan på att alla lärare skulle komma ut med rätt skylt så att barnen visste vart som skulle ta vägen, först hittade vi skylten 3 C som Eve skulle gå i efter ett tag kom även FB där Timi skulle stå. Alla barnen fick varsin ballong och sen började ner räkningen från 10-0 och då släpptes alla ballonger upp i luften. Sen bar det av till respektive klassrum. Jag fick följa med Timi och dom hade samling sen fick alla föräldrar fylla i en hel hög med papper. Sen bar det av hemmåt för föräldrarnas del, barnen sntannar till efter lunch.

Så här sitter jag då, helt ensam och övergiven. Inga barn som bråkar, bara jag själv och mitt jäkla sötsug som har dykt upp från ingen stans och Buster såklart men han ligger bara på balkongen i solen och myser. Själv sitter jag här som sagt och trycker i mig glass så att jag kan gå upp ytterligare några kilo. Man får väl passa på medans man fortfarande är gravid. ;-) Sen får man ta tag i kilona när barnet är fött.

Min kära dotter har förresten kommit in i en sån där förbaskat jobbig period igen när saker och ting inte går som hon vill. Hon är förjävlig rent ut sagt. Vi vet inte vad vi ska göra för att få henne att förstå att hon inte kan bete sig så, att hon inte kan gapa och skrika så hysteriskt som hon gör, att hon inte får smälla så i dörrar och kasta saker omkring sig och inte heller puckla på sin lillebror titt som tätt. Vad gör man med dessa odjur? Vi har testat det mesta känns det som men inget tycks bita på henne. Det är så frusterande! Hon är värre än en tonårs-unge.

Näe, usch! Det är bara att ladda batterierna medans det är lugnt i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar