torsdag 23 september 2010

Skulle vilja ha ett allvarligt samtal med ALLA hundägare!

Jag är själv hundägare sen 4½ år tillbaka. Som hundägare är det vårat ansvar att plocka upp hundskiten efter våran hund. Detta gäller såklart även alla som bara agerar hundvakt för nån timme eller dag osv. Jag är så less på all hundskit som folk lämnar i tron att det är lugnt, det kan ligga kvar. Eller hur tänker ni som lämnar skiten?

Visst jag är inte helgonet själv och alltid plockar upp men det handlar då oftast om att våran hund gärna väljer platser som döljer honom så som inne i trånga buskar osv. Där går ju oftast inte vi, inte ens barn är där och kryper. Iaf har mina aldrig gjort det. Men annars är jag väldigt noga med att plocka upp skiten just för jag vet hur irriterande det är!

Anledningen till detta allvarliga snack är att min son Timi nämligen hade råkat trampa i just hundskit nu i morse på vägen till skolan. Han har gått på gångvägen och på grässnutten intill gångvägen. Troligtvis där någonstans har någon jävla idiot till hundägare lämnat kvar skiten efter sin hund. Är detta kul? Kanske så länge man själv inte trampat i skiten…

Vi gnuggar och gnuggar med blött gräs för att få lev helt bort allt, vilket vi också lyckades med och som tur va så ska dom ha ute dag också. Stackarn, han blev helt förkrossad.

Så set till att alltid ha ett par påsar fast knutna i kopplet innan ni går ut. Gör man det till en vana så behöver man aldrig stå där med skägget i brevlådan när hunden skiter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar