torsdag 7 oktober 2010

Vem ger henne rätten att döma mig?

Va till läkaren med Noah igår, öron, hals, lungor, sänka och urin såg bra ut iaf det lilla urinet som Noah lyckades droppa fram efetr några timmar. Dock sa han att det inte behöver vara uteslutet att det inte kan vara UVI för det. Så han sa att om Noah fortfarande hade feber så skulle vi komma tillbaka med ett nytt urinprov. Så jag fick nya påsat att sätta fast som skulle sitta under natten så dom fick mer urin.

Dock hade Noah inte lyckats klämma ut så mycket mer urin under dom 10 timmarna som påsen satt i blöjan, men det va tillräckligt för att göra en odling och för dom att se hur grumligt det va och hur starkt det luktade. Hon tyckte inte att det kändes bra att han inte fått ut mer kiss på 10 timmar än han fått ur sig. Så vi fick stanna kvar för att hon skulle prata med en av läkarna.

Efter ett tags väntan fick hon tag i den där kvinnan som kom och tittade på mig från topp till tå och sen säga har du verkligen kämpat med att få i han vätska?
Hon fick mig att framstå som att jag inte vill mitt barn det bästa. sen tjafsar hon om att man måste testa alla medel och blev sur för att jag inte ansåg att Noah skulle äta massa glass och sötsaker nu då han faktiskt inte ens är ett år gammal. Jag tycker inte att jag agerar fel bara för att jag inte vill trycka i han massa glass när han är sjuk. Visst man måste använda många medel för att få i honom vätska, vilket jag gjort på mina sätt. Han fått i honom välling, och fruktpuré. Jag är tacksam för det!

Blir så förbannad när någon dömer ut mig pga att jag ser väldigt ung ut och för att jag hade mjukiskläder på mig. vem orkar klä upp sig efter flera sömnlösa nätter bara för att gå till läkaren med sitt barn?

Jag gör ALLT för mina barn, dom är mitt allt! Så när det kommer en präktig k-rring och nästan bokstavligt talat anklagar mig för att inte ta till alla medel för att undvika att min son blir uttorkad och inlagd med dropp så blir jag riktigt arg och ledsen! Det hela slutade iaf med att hon sa att vi kommer inte komma nån vart och sen gick hon. Hon hade inget att säga till om då jag hela tiden gav henne svar på tal. Varför inte bara köpa det att jag inte vill ge min son glass och komma med ett annat förslag?

Har dessutom aldrig fått rådet av en läkare att ge barnen glass vid hög feber och när dom inte vill dricka vatten. Snarare har dom gett mig rådet att ge dom t ex saft eller något liknande att dricka. Visst det innehåller också väldigt mycket socker.

Iaf så ska vi tillbaka kl 16:15 och träffa en läkare för att kolla Noah igen. Han är sänkt fortfarande och har sovit hela dagen. Vi får hålla tummarna att allt går bra när vi ska ner igen…

Mitt internet är tillbaka igen också! Fick en ny router idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar