lördag 28 mars 2009

Klassfest & Personalfest

Igår hade Evelinsa klass klassfest/disco och jag va med under kvällen + 4 andra föräldrar och såg till att hålla läget under kontroll. Barn är ju som dom är, sprang mest runt och lekte kull istället för att dansa som man gör på disco. Det va mest tjejerna som försökte dansa medans grabbarna mest sprang runt. Man märkte på dom att dom behövde stimuleras så vi ordande lite lekar, dansstopp, hela havet stormar och en ballong lek.

När vi körde hela havet stormar så blev det tjejerna först sen killarna och sen av någon anledning så vart det vi vuxna också. Gissa vem som vann? JAG, såklart! Jag hade ju hela klassen som hejjade på mig så jag va ju tvungen att göra dom stolta. Haha!

Det va riktigt kul ju! Man glömmer bort dessa barn lekar!

Idag eller ikväll är det personalfest med jobbet. Trist att jag råkade byta så jag fick jobba den här lördagen. Så det blir till att gå direkt från jobbet till festen typ. Det finns inte så mycket tid över till att fräscha till sig lite. Men men.. Kul ska det bli iaf.
Den här gången ska jag inte glömma min kamera, så jag ska ta massa galna och roliga bilder!

Eftersom det kom massa snö igår igen så måste Tony jobba. Vi fick inte tag i någon barnvakt så vi löste det som så att Timi fick följa med Tony och skotta snö och Eve får följa med mig till jobbet nån timme tills Tony är klar.
Så nu ska jag gå och göra mig iordning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar