torsdag 19 mars 2009

Spårlöst förevunnen.

När jag kom till jobbet idag så la jag in min matlåda högst upp i kylen bredvid mitt smörpaket i kylen och gick sen ner och började jobba. Två timmar senare va det dax för lunch, jag gick upp i lunchrummet och öppnade kylskåpet och trodde inte mina ögon.

Min
matlåda va borta, spårlöst försvunnen. Jag rotade igenom kylen 4 ggr utan resultat, tänkte att jag hade gått och blivit helt senil och gick till skåpet och kollade om jag hade glömt den i väskan trots allt. Men icke, den va borta, borta, borta! Rykande arg gick jag till Hemköp och köpte mig deras frysta lasange.

Jag hoppas verkligen att det sprutar ut ur öronen på den person som fick njuta av min galet starka chilikryddade lax. Tony är inte blyg med chili och alla andra starka kryddor som han öser på laxen, det blir så starkt att snoret rinner och man klunkar i sig nästan 5 liter vatten vid en måltid för att inte bränna sönder hela munnen.

Vi har helt galet många praktikanter i huset just nu, vet inte om någon kan tänkas ha tagit fel låda och sen gått hem. För vad jag fick höra så va den en som hade rotat i kylen och sen gått hem. Men man borde ju ha bättre koll på storleken av matlåda och dess innehåll.

Seriöst, ska man inte kunna få ha sin lunch ifred ens?

1 kommentar:

  1. hehe snacka om irriterande, men silket skämt, någon rånar dig på din matlåda....hahaha:-D puss&kram på er

    SvaraRadera