fredag 22 januari 2010

Vad gör man?

Hur länge ska man orka? Sömnbrist innan han föddes som fortsätter även efter födseln. Men natten som varit är nog den jobbigaste natten av dom alla. Tror jag har fått sovit max 10 min som längst sammanhängande i natt. Vet inte vad problemet är, han vill inte snutta, inte ha nappen, ingenting duger. Han skriker, tittar omkring, skriker, somnar till, skriker, somnar, skriker, tittar och så vidare... Kan vara en släng av kolik men hela nätterna? Frågan är hur länge orkar man? Man hittar orken någonstans, vart vet jag inte, den bara finns där. Han har somnat för natten/dagen för ca 15 min sen.

En liten bebis är ganska svår att hålla vaken om dagarna också för att försöka vända tillbaka dygnet, dom sover helt enkelt vart dom än är om dom är trötta. Ögonen går iaf i kors på mig vid det här laget och dt kommer dom göra resten av dagen. Det spelar ingen roll hur mycket kaffe jag häller i mig, jag blir inte piggare utav det. Jag har inga problem att sova på kaffe.

Ska skriva klart inköpslistan nu och vika tvätten sen får vi se om jag lyckas slumra till lite i hopp om att hitta lite mer ork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar