tisdag 12 januari 2010

Vilken natt...

Sitter här och pimplar kaffe som den kaffe torsken jag är, trots att jag egentligen borde passa på att få lite sömn när Noah sover. Han va ingen "happy camper" igår eller i natt kan jag säga. Han hade troligtvis rejäla magknip. Han äter ju på tok för mycket om man nu kan göra det, men det kan man ju såklart. Man vet ju själv hur det är när man stoppat i sig för mycket mat och sen ligger i soffan och kvider för att man är så mätt och har så fruktansvärt ont i magen.

Va ju på månads besök på bvc igår och han hade gått upp galet mycket på drygt två veckor. Vi gissade innan vi skulle dit på hur mycket han vägde och sa att han väger minst 4500 och Tony gissade på 4640 gr för att vara exakt. När han låg på vågen och jag såg siffrorna så kunde jag inte göra annat än skratta. 4640 gr visade vågen. Hur kunde han pricka in så exakt? Har han smyg vägt gossen?

Iaf tillbaka till där vi började. Bvc-tanten sa iaf att han måste lära sig att "veta hut" då han gärna vill ligga och snutta bara och får därmed i sig mat som han inte behöver och det resulterar i magknip och kräkningar. Så nu är det dax att börja vänja av honom med det och försöka få honom att ta nappen. Vilket inte är det lättaste, men skam den som ger sig. Det är bara att bita ihop och kämpa vidare. Sova får jag göra sen när barnen är stora.

Idag hoppas vi på att Noah har en bättre dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar