torsdag 4 mars 2010

Alltid lika trevligt..

God morgon eller god förmiddag kanske man säger så här dax..?
Vi hade en bra dag igår med mycket trevligt sällskap, Bonnie kom förbi igår ju så hon stannade och åt middag med oss, lax med potatismos och sås blev det, sen gjorde vi en hallon & blåbärspaj med vaniljsås. Hur gott som helst! Vilka gottegrisar vi är! Hur sjutton har jag tänkt gällande mina graviditets kilon här? Dom lär ju knappast försvinna med hjälp av sötsakerna jag trycker i mig dagligen. Men är man en gottegris med behov så är man, inte mycket att göra! haha! Det roliga är att Bonnie är precis lika dan.

Men så fort all snö börjar försvinna så det blir lättare att ta sig fram så blir det promenader runt sjön varje morgon och då får vi hoppas att överskotts kilona ramlar bort. Va fan, man lever ju bara en gång, det är klart att man måste unna sig lite godsaker då. Hur kul är det att leva ett liv med en massa förbud för div. maträtter och godsaker? Tänk vad mycket man skulle gå miste om. Ojoj, nej passa på och njut anser jag fast visst med lite måtta såklart. Man kanske inte måste ätas den fetaste maten och inte heller måste man trycka i sig 10 bakelser eller vad det nu skulle vara.
 
Köpte nagellack till Eve igår, va in och hälsade på på jobbet och vid kassan stod det en plexilåda med massa minilack från Depend och jag kunde inte motstå dessa härliga färger då när jag visste att Eve villa ha sådana nagellack. Så det blev ett neonrosa, ett svart och ett mörk mörk lila. Hon vill ha neon gult också med det får hon nån annan gång. Hon blev tok glad när hon fick dom iaf så nu har hon målat sina naglar svarta precis som den rockbruden hon är.
 
Nu över till lite nytta, ska göra mig i ordning och gå ut med barnen, Eve ville tilldjuraffären för att kolla på saker till Molly (hennes dvärghamster). Så vi får väl gå dit och sen ska Timi få något litet eftersom Eve fick nagellacken igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar