fredag 12 mars 2010

Huliganer i koppel..

Tillbaka efter en lång härlig uppfriskande promenad vid sjön med Burre och Vagn. Så härligt nu när solen börjar kika fram mer och mer och snön äntligen börjar töa bort lite, dock är det snor halt på vissa ställen och då är det ju bra att man har sin rullator att hålla i. Dock är det mindre bra att ha Burre i koppel då så som han kan dra ibland och i sådana situationer är man inte så bra på att dra tillbaka. Men det gick fin fint den här gången iaf. Det va inte lika halt idag, det va därimot en jäkla massa djupa pölar här och där som man fick kämpa sig runt. Noah susselurade hela vägen och jag diggade musik och Buster gjorde sitt. Det kanske finns ett hopp om att våren är på väg trots allt.
 
Tvingar i mig havregrynsgröt för nyttighetens skull sen ska jag bryta den nyttigheten genom att trycka i mig en chokladruta. Det är jag värd efter denna tuffa promenad på över en timme.
 
Går dagen va full proppad av sysslor, har inte haft en så stressig dag på evigheter. Dagen började med en promenad innan BVC besöket kl 8,30, efetr det traskade vi hem till mamma som fått en rejäl stukning i foten så det är alldeles uppsvullen och blå. Fikade lite, gick en omväg hem, slängde i mig lite lunch och tog med mig morotskakan och chokladrutorna som jag snällt har bakat till jobbet. Hängde lite där och snick-snackade lite, Noah charmade tanterna så dom blev alldeles ifrån sig. Sen va klockan plötsligt 14, sprang hem så jag va va hemma tills barnen kom hem. Sen va det ju alla sysslor hemma som dagen egentligen va tänk för. Skulle ju piffa klart barnens rum efter rumsbytena. Hann dock inte det, så det ska jag pyssla med nu efter frukosten. Sen ska vi hem till Bonnie och hennes käraste på fika ikväll. Ska få träffa den omtalande mannen i hennes liv för första gången. Helt sjukt att jag fortfarande efter ett år inte träffat hennes käraste. Men nu jäklar är det dax, han kommer bli livrädd när hela familjen staplar in. Tre ungar, jag och Tony. Vi ska syna honom från topp till tå. Han kommer få det tufft. Haha! Nej, då! Bara lite. Mina huliganer får jag väl ha i koppel så dom inte river hela hans ställe, han är ju petig karl har fått höra så det gäller att vi håller oss i skinnet om vi ska få sätta våra små fötter där igen. Det ska nog gå bra!
 
Nu måste jag få i mig gröten och sätta igång om jag ska få något gjort idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar