måndag 8 mars 2010

Trodde vi va förskonade..

Jag har ju varit med förr om man säger så gällande nyfött barn. När jag hade fått Evelina & Timi så va dom inte sena med att proppa brevlådan full med reklam om en massa "bra att ha" grejer, det va allt från tidnings/bok prenumerationer till en massa erbjudande om man köpte si så fick man ditten och datten på köpet osv. Ja, listan kan göras lång. Nu till saken, trodde ju att vi hade blivit förskonade från all reklam den här gången då det inte kommit lika mycket den här gången -trodde jag ja! Det kommer nu istället, snart tre månader senare. Dom tänkte väl som så att när jag tror att det inte ska komma något så kommer allt på en gång. Som nybliven förälder, bla bla bla.. Jaja... Det är väl bara att ta det helt enkelt. Även om jag inte kommer gå med på något utav alla dom bra erbjudandena.
 
Har varit på tennisbolls jakt idag, närmare bestämt på jakt efter billiga tennisbollar då dom bara är till Burre. Hade kollat upp att Stadium skulle ha 6-pack för 49:- men dom fanns inte i butiken så jag gick vidare till Inter Sport och till min lycka så hade dom en hel tunna full med beg. tennisbollar för 5:- st, så jag fick ett 6-pack för 30:- istället och ingen va väl gladare än Burre när jag kom hem. Vi åt lite lunch sen gick jag ut med Noah i bärselen och kastade boll med Burre. Vi har en "boll-pinne" Så man slipper böja sig ner hela tiden för att ta upp bollen, man svingar även iväg bollen med den så man slipper ta i den slemmiga bollen. Bra uppfinning det där!
 
Burre är motionerad, barnen lekte av sig lite i snön och jag, jag fick väl lite frisk luft. Toppen!
 
Nu bråkar Eve och Timi. Eve har en kompis här och Timi vill låna Eves Michael. J skivor vilket han tydligen inte får så Timi är argare än ett bi. Noah är trött men har svårt för att slappna av och somna och jag förstår honom. KAOS! Livet är underbart! Man saknar tystnade när man har det livat och när man få njuta av tystnaden så saknar man kaoset. Aldrig är man nöjd. Undra varför det är så?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar