fredag 4 juni 2010

Allergisk mot spenat?

Jag misstänker att jag måste ha någon form av allergi mot just spenat och broccoli. Det är något som kommit på “äldre” dar. Eller kanske mer sen jag fick det här förbannade brocket i övre magmun. Gjorde en paj igår till middag med bacon och baby spenat och ett tag efter jag hade ätit så fick jag så förbannat ont i mellan gärdet att jag låg ihop krupen som en liten bebis o Tonys knä och kved av smärta i kanske 1-2 tim innan det går över. Samma sak händer när jag äter broccoli. Upptäckte denna märkliga matallergi förra året tror jag det va. Men ville tro att det bara va tillfälligt. Men uppenbarligen är det inte det! Kan man överhuvudtaget vara allergisk mot broccoli och spenat?

Jag som verkligen älskar spenat i alla dess former. Men jag måste verkligen inse att det är slut med dessa blad nu. Det är inte värt att få denna smärta efteråt.

Nu kom min mellan gosse upp. Han har fått ett rejält myggbett på ryggen. Stackarn!

3 kommentarer:

  1. Tror att jag kanske är är allergisk mot spenat jag också. Konstigt, men har haft ont i magen flera dar ett par gånger - känns som jag har hål i övre delen av magen - och misstänker att det är spenaten...

    SvaraRadera
  2. http://www.abigo.se/doc/pdf/sv/Camucin_sv.pdf

    SvaraRadera
  3. Angående histamin: http://tinasmagmat.se/?p=1040

    SvaraRadera