torsdag 17 juni 2010

Kaffe och Nyhetsmorgon..

Ja, det är ungefär så alla mina morgnar ser ut, vardag som helg. Är lite som pensionärerna, uppe innan tuppen och det första jag gör är att sätta på en kanna med kaffe, sätter på 4:an och nyhetsmorgon, byter blöja på korven och låter han få luftas lite som för det mesta resulterar i kiss på golvet. Men det tar jag, tänk er själv att alltid vara instängd med rumpe-stumpen i en blöja hela dagarna och nätterna. Nej, usch!

Vi får njuta av ytterligare en dag med strålande solsken här i huvudstaden. Alla barnen sover, Tony är på jobbet, Burre ligger och piper vid balkongsdörren och jag, jag sitter troget och häller i mig det svarta giftet och glor på nyhetsmorgon samtidigt som jag skriver här. Det vill säga att dom inte pratar om något intressant men det finns inte så mycket annat att se på. Jag samlar lite “vuxen-poäng” bara.

Vi ska gå till parken idag igen så fort dom underbara vaknat och ätit frukost, sen tittar Bonnie förbi en stund också. Vi försöker få in minst en träff i veckan när hon inte jobbar.

Har även denna morgon roat mig med att sänka ner botten på Noahs säng då han reser sig mot allt numera. Så det va väl dax kan man säga. Skulle gjort det för några dagar sedan men det kom annat i mellan och sen glömde jag bort det för att igår komma på det igen men började städa i badrummet istället men i morse tog jag tag i det!

Apropå badrum så fick jag ett sånt där knäppt städryck igen på grund av tristess och började skura väggarna och allt annat inne i badrummet igår. Kan inte förstå att det kan finnas så mycket damm som man inte ser förrän man börjar torka på väggarna. Ganska lustigt! Men nu är det rent iaf. När jag har tråkigt så roar jag mig oftast med att städa. Vilket i sig är ganska lustigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar