fredag 11 juni 2010

Storkok..

Som den goda husmodern jag är så bestämde jag mig för att laga lite egen mat till Noah. Sagt och gjort så kokade jag ihop första rätten igår. Det blev lite soppa på en spik nästan, jag tog lite av det som fanns hemma.

Kokade ihop
Morötter,
potatis,
broccoli,
dill och lax.
Mixade ihop med lite rapsolja.

Det bästa av allt va ju ändå att Noah älskade det! Kan säga att det va väldigt gott, vi smakade alla lite på det. Frös in det i iskuber som jag idag när det fryst ordentligt ska hälla över i fryspåsar och sen är det ju bara att ta fram ett par kuber och värma på. Underbart.

1 kommentar:

  1. Halloj!

    Det är kanon att göra egen barnmat, det gjorde jag också. Och gott blir det.
    Och nyttigt till dom små.

    Vilket satans väder, typiskt när man är ledig. Får hoppas att dropparna tar slut snart.s

    Imorgon vill jag ha sol, vi ska till Edsbacka krog.

    Ha en bra dag, kram till er alla/LOUISE

    SvaraRadera