måndag 14 juni 2010

Lever numera på Ipren..

Jag är inte den som tar en värktablett för lite huvudvärk osv men nu nu måste jag knapra värktabletter för att överhuvudtaget överleva dagarna. Jag står inte ut! Iprenen gör att smärtan inte känns lika starkt, jag slipper dock inte värken helt men den minskas ju helt klart. Jag överlever, men så fort iprenen slutat verka så pinas jag tills nästa tablett börja göra sitt.

Fick tipset om att det fanns bakteriedödande gurgel på apoteket för inflammation osv. Köpte det och har gurglat ett par gånger med det, dock har det inte gett något större resultat än. Hur många dagar ska det ta? Det värsta är att biverkningarna jag har fått är en brännande känsla på tungan, smakupplevelse har förändrats och maten smakar inte alls som den brukar men det ska tydligen lägga sig efter upprepad användning. Men jag vill inte ha brun tunga eller bruna tänder som man också kan få av gurglet.

Ska jag kanske ge upp och besöka en tandläkare istället?

2 kommentarer:

  1. Det gurglet du använder finns som salva som man stryker på där man har ont. Superbra. Jag använde det ett tag. Då begränsar du det bruna till bara en tand i alla fall. Hoppas det blir bättre snart.

    Kram /Suzanne

    SvaraRadera
  2. Jaha, vad bra! Ska kanske testa det då! För gurglet har jag gett upp och slutat med. Vill ju inte riskera bruna fula tänder!

    SvaraRadera