måndag 17 januari 2011

Chocolate chip cookies

Det här med att vara ensam hemma och plugga är inge vidare bra. Jag sitter och trycker i mig allt som inte är nyttigt. Annat hade det varit om jag hade valt äpplena framför chokladkakor men så är inte fallet. Jag faller lätt för frestelsen, kan inte ha en chokladkaka eller en godispåse stående i skåpet utan att jag är där och fingrar. Jag har inte den disciplinen på mig själv.

Men nu är det ju så att jag har varit så stolt och glad och duktig över att jag lyckats gå ner 21/26 kg utan att i egentligen ansträngt mig allt för mycket. Jag har som sagt ätit som vanligt i stort sett, unnat mig godsaker på helgen kanske någon gång mitt i veckan också. Sen har jag ju gått långa promenader på morgonen innan frukost med Burre men det va bra längesen jag gjorde det nu, tack vare all jäkla snö.

Men nu, nu när jag ska sitta ensam hemma och uggla i två veckor till innan jag börjar jobba igen då vet jag att jag kommer äta och äta i brist på annat att sysselsätta mig med.

Idag blev det kakor med choklad.

2 kommentarer:

  1. Halloj!

    Jamen det är du väl värd, ja att stoppa lite gott i munnen. Hahaha

    Har du gått ner 26 kilo!? Ojoj det var bra jobbat.

    Det finns inget kvar av dig nu då.

    Kram kram/LOUISE

    SvaraRadera
  2. Louise!

    Jag har gått ner 21 av dom 26 kg som jag gick upp när jag väntade Noah. :-)
    Det finns en del kvar att ta av. ;-)

    Kram, kram

    SvaraRadera