fredag 7 januari 2011

Min resa började 1983

Måndagen den 16 maj 1983 på Ängelholms Lasarett såg jag ljuset för första gången. Jag bodde då i ett villa kvarter i Hyllinge tillsammans med min mor och far och mina två äldre bröder P född 1980 och S född 1973, min äldsta bror L född 1970 bodde kvar i Stockholm med sin far.

Något år senare (?) flyttade vi till en villa i byhålan Åstorp. Någon gång under åren där så flyttade S tillbaka till Stockholm året kan ha varit 1988. Jag var då 5 år gammal.

1991-1992 flyttade jag och P med våran mamma till en liten lägenhet i ett nybyggt område i Åstorp. Vi bodde där några månader innan vi flyttade till en annan större lägenhet mitt i byn i Åstorp. Där bodde vi i ytterligare några månader innan vi flyttade tillbaka till huset där pappa fortfarande bodde kvar.

April 1993 gick det stora flyttlasset upp till Stockholm, till förorten Vårberg. Där började jag 4:an i Lillholmsskolan. Nån gång mellan 1993-1996 så flyttade vi igen fast till en större lägenhet fortfarande i Vårberg. Min bror P flyttade upp.

1997 flyttade vi igen denna gången till en annan förort i Stockholm, Högdalen.

Det va lite om resan hit till Stockholm och några flyttlass som gått av stapeln. Nästa gång kanske vi går in mer på hur vi hamnade här och varför vi hamnade här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar