tisdag 4 januari 2011

Nytt år och ångest..

För mig innebär bara det nya året att jag ska börja jobba igen. Ångesten är enorm, jag vill inte lämna Noah redan och gå tillbaka till jobbet. Han är fortfarande en liten liten bebis. Trots att jag har försökt snåla på föräldrar-dagarna så är dom så gott som slut. Nästa vecka börjar barnen i skolan igen – skööönt. Även jag börjar min första kurs för att läsa in gymnasiet. Jga mjukstartar med en kurs på distans och ökar sen till tre kurser i period 2. Noah skolas in hos sin dagmamma nästa vecka. Sen börjar jag jobba den 2 feb.

Ångest, ångest och åter ångest! Jag vill som sagt vara hemma ett tag till med Noah. När jag börjar jobba så kommer jag knappt hinna träffa barnen. När jag kommer hem från jobbet så går barnen i stort sett och lägger sig, på helgen när alla är lediga så jobbar jag mesta dels. Suck!

Just i detta nu äter jag frukost och njuter över lugnet här hemma. För en gångs skull är jag ensam uppe. Inte ens på kvällarna får man bara vara och njuta av lugnet. Noah har somnat och Eve och Timi har inte ens vaknat ännu. Det ska bli skönt nu nästa vecka när vi återgår till vardagen och man kan få hinna sitta ner i soffan och njuta av lugnet efter att barnen lagt sig innan man själv går och lägger sig.

Idag står det tandläkar besök med Evelina på schemat.
Näe, nu ska jag fortsätta att njuta av lugnet här hemma med en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar