söndag 19 april 2009

Helgen är snart över!

Vilken helg, den har varit fylld med händelser. I fredags kom ju min vän från skåne upp. Vi började vårat möte med att dela på två flaskor vin och lite god mat. Jag som inte är van vid så mycket alkohol mådde tyvärr inte så bra dom dom första timmarna i lördags morse då Evelina valde att duka fram frukost klockan 7:15. Alla ville vi sova, jag gick upp och satte på kaffe sen la jag mig i Timi's säng och somnade om. La mig väl mest där för att "vara" med. Då barnen inte kunde vara i V-rummet där Suzanne låg och sov.

Evelina insåg rätt snart att vi inte va så sugna på frukosten så tidigt och plockade in allt igen. Efter nån timme av slumrande i barnens rum så gick jag tillslut upp och kände mig lite piggare, allt jag behövde va nog kaffe och mat.

Sen åkte vi in till söder och gick in till stan. Kallt och eländigt väder va det dock, men trevligt och skönt med en promenad ändå. Fikade och åt lite. Sen bar det av till min bror på en snabb visit fö att lämna en present till lilla Hugo som fyllde 1 år.

Skynda hem och sen va det dax för Suzanne att bege sig in till stan för att gå på sin musikal. Jag och Bonnie åkte in senare på kvällen och mötte upp dom för att gå och ta en drink på något riktigt udda ställe med riktigt udda musik och lika udda människor. Men det va lite charmigt på något sätt, man blev lite glad faktiskt av att se att dessa udda människor dansa på det viset dom gjorde, dom såg ut att ha riktigt kul. Det va inte alls som på ställena runt Stureplan där folk försöker vara finare än andra och dömmer folk efter utseende osv. Flummigt värre!

Nu har hon åkt hem eller hon sitter på tåget påväg hem till skåne. Vi har mestadels bara tagit det lugnt idag och inte ansträngt oss mer än vad som har behövts.

Jag kommer att fortsätta i det lugna tecknet idag och bara slappa resten av dagen, inte göra mer än nödvändigt!

Buster har haft sin första fästing i år redan, så nu har fästingmedlet åkt på så han går runt och luktar Ajax skurmedel citron typ. Han luktar långavägar. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar