söndag 12 april 2009

Nu är vi hemma igen...

Ja, då va man hemma igen efter några dagar i solsken och frisk luft. Jag, Timi och Burre har varit hos svärfar/farfar i två dagar medan Tony och Eve fick åka själva till Jönköping. Så dagarna har mest bestått av skogspromenader, bollkastning, mat och en del lugna stunder i solen. Det har varit hur härligt och skönt som helst.

Burre trivs ju så jäkla bra där ute när han kan springa fritt och jaga bollen hela dagarna. Timi trivs lika bra där ute med farfar, bygg, målning och bilturer i farfars nya stora bil. Jag trivs ju också väldigt bra då man bara kan öppna dörren och sätta sig på alltanen och njuta av solen, äta frukost, lunch och middag ute och slippa alla måsten.

Lite utav semester, även om jag plockar, dona och lagar mat där ute också så är det ändå inte samma som hemma. Klart man vill hjälpa till borta med, alla som känner mig vet hur jag är borta. Diskar, torkar och har mig efter maten osv.

Idag blev det premiär av att hänga tvätten på tork ute på balkongen. Dammsög av och plockade lite, har skurat rent stolarna osv. Så nu kan man snart börja hänga på balkongen också soliga dagar som dessa. Är det inte härligt?

Har slängt in en rådjusstek i ugnen också som kommer sitta fint om kanske 2 tim. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar