lördag 4 april 2009

Våren är här, eller?

Vilket fantastiskt härligt väder vi har och haft dom senaste dagarna! Jag och Bonnie tog en lång promenad hela vägen från jobbet och hem till mig i torsdags. Solen gassade och vi njöt, vi va helt genom svettiga när vi kom hem. Dessutom va vi helt slut av all frisk luft vi fått och helt väck blev vi. Satt som två fågelholkar resten av kvällen typ.

Idag hade jag gärna bytt med någon stackare som fick vara ute och njuta av vårsolen medan jag fick stå inne på jobbet och jobba. Tony, barnen och Burre åkte ut till farfar och Sivan och njöt av vädret. Dom satt ute och fikade och Timi hjälpte sin farfar med att snickra såklart. Snickarbältet åker på direkt när dom är framme. Eve hade suttit och målat "konstig konst" som hon förklarade och sa att mamma tyckte det va fint. Tack!

Barnen är fortfarande ute och man kan inte tro att klockan snart är 19. Det är ju så ljust ute fortfarande.
Nästa vecka är det påsklov också så Eve ska sova hos en klasskompis i morgon. Det ska bli spännande, det blir hennes andra gång som hon sover hos en klasskompis. Läskigt! Hon börjar ju bli så stor, min lilla flicka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar