torsdag 13 maj 2010

En kopp kaffe & en Choco chip Coco cookies..

Ja, här sitter jag i godan ro med en varm kopp kaffe och en underbart god choco chip Coco cookies. Smarrigt värre!
Barnen är ute och leker Tony är ute och träffar en kompis som också har hund så Prutten också får leka med polare ibland. Noah gör det han kan vara bra på ibland – nämligen sova (om han vill). Ja, och jag sitter som sagt här och gör inte så mycket nytta. Men det kan vara kul det med ibland.

Har insett att jag börjar bli gammal. Det är inte något jag har  insett bara för att jag fyller 27 på söndag utan det är något jag märkt på mig själv. Eller så är det bara så att jag måste börja ta hand om mig själv lite bättre? Kanske bör jag besöka en Naprapat, då jag ofta åker på diverse smärtor i nackpartiet. Nu har jag en strålande smärta på en viss punkt mellan nacken och skulderbladet. Det känns, strålar och smärtar mest när jag böjer bak huvudet eller vrider det långt åt vänster. Irriterande.

Annars om man ska gå på utseende så ser jag ung ut, det vet jag! Jag ser ut som om jag skulle vara 17 fortfarande. Kanske stannade åldrandet av - utseende mässigt när jag fick Evelina? Kan det vara så illa/bra? ;-) Kanske ser jag fortfarande ut som 17 när jag fyller 37..? Eller kanske det är så att jag ligger 10 år efter utseende mässigt, ser ut som 27 när jag är 37 & 37 när jag är 47 osv. Vilket fall som helst så får jag väl vara glad för det för tänk om det hade varit tvärt om istället. Det hade inte varit så kul! Rynkig och grå hårig på min 27 år dag. Nej, tack!

Jag har på tok för mycket fritid nu för tiden. Jag har för mycket tid till att tänka och fundera och irritera mig på saker och ting. det är inge bra, jag bör skaffa mig en riktig hobby istället. Men vad? Kan man ha tvätta och städa som Hobby? Eller är det bara en vardaglig syssla som man mer eller mindre måste eller bör göra några gånger i veckan?

Sen, nu är vi där igen.. Tankarna flyger iväg. Jag ska ta mig en till kaka och sen ta tag i min hobby, nämligen tvätta och städa! :-)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar