söndag 2 maj 2010

Gamla jeansen...

Sitter här med en kopp kaffe i vanlig ordning, Noah kämpar med att komma upp på knä nere på golvet. Burre ligger vid mina fötter och tuggar på sitt ben (tugg-ben), Tony sover sött, Timi med och Eve sov hos en kompis inatt. Fick ett sms av henne kl: 00:20 där det stod "God natt mamma!", men om jag ska vara ärlig så låg jag redan och sov sött med Noah då.

Kärring som jag är så sitter jag här i väntan på att Nyhetsmorgon  ska börja! 


Imorse när jag gick upp så kände jag hur trött jag är numera, det är slut med sovmornar ett tag framöver. Vi va ju ganska bortskämda med det på helgerna här hemma. Eve och Timi skötte sig själva ju, men nu är det jag och Noah som är först upp. Så lär det vara i ca 5-6år till. Fast då kom jag på att Eve är 15-16 år då och då lär det inte bli många timmars sömn. Nej, sova får jag göra när jag blir gammal och grå!

Barnen är mitt allt och jag gör allt för dom om det så innebär sömnbrist!  


Just det! Har jag berättat att jag numera kommer i mina gamla jeans som jag hade innan graviditeten? Behöver jag säga att jag blev över lycklig? Trots detta så är det fortfarande 8-9 kg kvar att jobba bort. Det går framåt, trots att jag inte bantar, utan äter som vanligt och rör på mig. Tänk vad jag skulle rasa om jag skulle börja banta. Ammar ju fortfarande och då ska man inte hålla på med sånt trams, jag är dessutom inte den som bantar. Jag tror på att röra sig & äta rätt men varierad kost. Dock äter inte jag så "rätt" slänger i mig en och annan onyttighet men vad gör det? Man måste unna sig lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar