onsdag 26 maj 2010

Herman står i ugnen nu!

För 10 dagar sedan fick jag den stora äran att ta hand om en smet som kallade sig för Herman, han ska bli en surdegskaka. Jag har nu tagit hand om honom, matat honom när han har varit hungrig och rört runt i honom för att sen dag 9 dela upp honom i 5 delar för att ge bort 4 delar till 4 vänner. Sen va det dax att mata den 5:e delen som man behåller själv med en hel hög med grejer och sen skjuts in i ugnen. Sitter nu och väntar med spänning på resultatet. Det här va min första Hermans kaka.
Vem vet, kanske blir det fler?

Det roliga va att vi höll på att glömma huvudingrediensen, nämligen Herman själv. Haha!

Nu är han snart klar, bara 9 min kvar…

1 kommentar:

  1. Haaaahaaaaa vad roligt! Min kompis hade Herman för två månader sen! Hon skrev också om honom på sin blogg! Hiiihii =) Undras om det är samma Herman som begett sig upp till Stockholm från Skåne eller om det är en ny liten Herman! :) Lycka till med honom i alla fall! Alltid lika roligt att läsa din blogg! Vi synes i sommar! Pussar och kramar /S

    SvaraRadera