tisdag 11 maj 2010

Ibland blir man förvånad..

Ett plus till posten och Comviq över en oerhört snabb leverans av telefonen som min pappa skickade och det nya sim-kortet som vi ringde och beställde igår eftermiddag. Vi hade inte förväntat att det skulle dimpa ner i lådan redan idag. Evelina kommer bli överlycklig när hon kommer hem ikväll. Hon är hos en kompis så Tony hämtar upp henne i kväll efter jobbet.

Noah har haft en tuff natt och därmed har natten även varit tuff för oss som har äran att dela säng med honom. Tony som annars inte brukar vakna och störas av Noah har t o m fått erfara Noahs jobbiga natt. Han har varit väldigt kinkig, haft svårt att andas med stängd mun, varit kokhet och allmänt gnällig. Jag ha legat och oroat mig över att han ska få feber kramp, vilket både Eve och Timi hade när dom va små.

Men så länge febern är hög så får dom ju inte kramp utan det är ju när tempen stiger för fort som kroppen reagerar med ett krampanfall. Det är oerhört läskigt, Eve fick ett kraftigt sådant när hon va ca 1 år och vi var ute och gick med henne i vagnen så hon fick åka ambulans till sjukhuset. Timi fick aldrig som tur va ett så kraftigt anfall, han hade bara (eller bara och bara) mindre anfall som va lättare att hantera, dessutom så lärde jag mig att hantera situationen efter Evelinas anfall. Så jag har alltid varit noga med att inte ha för mycket kläder på barnen när dom varit febriga och svalka dom med svalt vatten och inte ha tjocka täcken osv på dom. Man lär så länge man lever.

Har bakat en persikokaka idag, fick sug efter persikor i söndags så vi köpte en stor burk och åt med glass, visste inte vad jag skulle göra med dom som blev över så jag bakade en kaka och skivade i dom. Ska provsmaka sen med lite lättvispad grädde när Bonnie kommer, hon skulle hämta upp Timi på vägen också så slipper jag dra ut med Noah.  

Ska passa på att hoppa in i duschen medans Noah sover och innan Bonnie och Timi kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar