torsdag 2 december 2010

En sån där dag…

Tankarna snurrar runt och runt i huvudet, jag blir alldeles snurrig och hinner inte riktigt med själv. Vissa dagar är bara såna. Jag har inte varit en tanke människa förr men nu på senare tide så snurrar tankarna runt och runt. Det är mycket som händer hela tiden så man hinner knappt reflektera över vad som hänt förrän det är över och då, då kommer tankarna..

Ibland kan man bli avundsjuk på folk som får allt serverat, allt dom pekar på osv. Medans man själv får kämpa hårt och göra sitt bästa till att spara ihop till just det man vill ha. Hos oss kommer inget serverat, men vem är jag att vara bitter? Jag har fått lära mig att vara tacksam för det vi har. Tacksam för att vi har värme, tak över huvudet och mat för dagen, dom andra sakerna är bara en bonus.

Tycker att det är sån hysteri över allt nuförtiden. Alla har platt tv, ju plattare desto bättre, ny fin soffa med divan, nyaste bilen, ett helt hem med perfekta möbler i alla rum, fint och ombonat.

Vi, vi har ingen platt tv utan fortfarande en tjockis tv, en gammal nedsutten, urtvättad  3-sits soffa från ikea, kanske inte så ombonat hem som jag vill ha det men va fan! Jag har ett hem iaf, det andra kommer när turen vänt och han där uppe insett att vi verkligen har kämpat för våran sak. Då, då är det våran tur att få det där perfekta hemmet. Till dess är jag glad över att vi överhuvudtaget har den där tjockis tvn, den där trånga urtvättade och nersuttna soffan. Jag har iaf en familj som jag älskar och dom älskar mig! Jag trängs mer än gärna med dom i soffan, på golvet eller vart vi nu sitter.

Lär er att ta vara på det ni har, en dag kanske allt är förlorat!
Ta vara på varandra en dag kanske den ena inte finns! Livet är för kort för att försumma varandra och ta varandra för givet.

Oj, vad jag hoppade från en sak till en annan men det är som sagt så mina tankar snurrar. Hoppar runt och har sig i mitt huvud, man hinner inte med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar