måndag 6 december 2010

Tänk om det gick?

Jag skulle så gärna vilja ha lite mer lust till att få till julkänslan här hemma men jag har helt enkelt inte lust. Det är inge kul. Jag är less på allt som har med julen att göra, får ångest. Man vill mer än vad man kan och då blir det i regel inge bra.

Julgran skulle jag också vilja ha men jag vet att Noah skulle inte låta den vara för en sekund. Han skulle pilla och pilla, dra och slita tills den rasade ihop. Inge kul.

Jag är även en sån som inte tycker om när det blir fööör mycket som det lätt kan bli på små ytor. Allt går ihop med varanandra och det tycker inte jag är fint eller mysigt. Så det får räcka med julstjärnor och en ljusslinga på balkongräcket.

Sen, har man inte lusten så blir det inge bra!

3 kommentarer:

  1. God morgon!

    Precis så där känns det för mig med.

    Har bara ångest inför denna jul, vill inte vara med.
    Bara lägga mig och sova vakna upp och då är jul och nyår över.

    Men jag tror inte vi är ensamma att tycka så här. Men många vill inte prata om det.

    Ha nu är bra dag.

    Kram kram/LOUISE

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska baka lite Lussekatter eller pepparkakor, hyra en mysig julfilm och gosa ner dig i soffan med din lilla familj och bara myyysa och koppla bort alla tankar så kommer nog den där julkänslan :) Det tror jag :D

    Kram från Skåne

    SvaraRadera
  3. Har bakat lussebullar, kokat knäck i flera omgångar har även bakat några andra julgodsaker. Har tyvärr inte fått mer julkänsla för det. Suck!
    Hällt i mig massor av julmust också. Inget har hjälpt, inte ens all snö vi fått.

    SvaraRadera