onsdag 20 augusti 2008

Shopping gör mig galen!

Det är inge bra att få lön, jag bara shoppar och shoppar tills jag kollar hur mycket som finns kvar på kontot och inser att jag kanske inte borde shoppa mer nu. Detkänns lite som att det går mer pengar när man betar med kortet än om man betalar kontant. Jag menar om man tar ut en viss summa som ska räcka så handlar man ju oftast inte fö mer heller men betalar man med kort så köper man bara mer och mer och mer.

Idag blev det ett par gummistövlar till Timi, Eve fick ju ett par igår, köpte även ett par träningsbyxor till Eve som hon kan ha när dom har ute gympa och så blev det ett par jeans till mig, har varit på jakt efter ett par svarta jeans ett tag nu. Men det blev inga regnkläder som jag egentligen va på jakt efter. Det finns ju bara sånna där fula och tråkiga galonisar, blåa och röda exakt likadana som fanns när jag själv va liten eller så är dom fodrade med bamse på. Jag vill hitta några "roligare" Timi's gamla såg ut som arbetsgubbarnas gör som jobbar vid vägarna och det gillade Timi stenhårt, blåa och knall gula och dom köpte vi på Ica Maxi.

Vilket härligt väder vi fick idag då. :-) Man blir så glad!! Ska ta med mig Buster på en promenad till dagis och hämta Timi nu. Sen ikväll kommer Bonnie, hon ska sova här eftersom hon ska vara med Timi i morgon när jag jobbar och dagis har stängt för planeringsdagar tors-fre. Trist att dom inte har öppet mer än 2 veckor innan dom börjar ha stängt för planeringsdagar och dessutom 2 hela dagar. Vi har liksom precis haft semester och ska börja vara hemma igen för att dagis har stängt. Hur tänker dom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar