måndag 18 augusti 2008

Vad hände?

Tiden bara springer iväg. Har lämnat Eve i skolan, dom skulle ha vanlig skoldag idag. Jag kommer ihåg från när jag gick i skolan då hade vi aldrig vanliga skoldagar första dagen efter sommarlovet, det va mest information, schema och massa lappar som man fick sen va det slut. Men så är det tydligen inte numera.

Sitter och väntar på att klockan ska bli 10:00 så jag kan gå och hämta ut mitt paket som kommit med posten. Sen är det bara hem, lämna det och skynda till jobbet.

Just det kom på att jag måste bara dela med mig utav ett underbart recept på en helt fantastisk måltid.

Korvpanna med rostade grönsaker och bulgur

1,2 kg grönsaker (paprika, fänkål, zuccini)
Jag tog ca
2-3 st paprikor
2 st fänkål
1 st Zuccini

2 packet (a´250 gr) Körsbärstomater
Kalkonkorv (går även bra med kycklingkorv, ta då choritzo smak på kycklingkorven).

Skär grönskerna och korven i bitar och släng på körsbärstomaterna hela strö över salt och peppar och ringla lite olivolja på och in i ugnen på 200 gr i ca 25-30 min.
Koka bulgur enligt recept, jag hade grov bulgur. Sen är det bara att blanda ner bulgurn med grönsakerna när dom är klara och låta den suga åt sig utav saften från grönskarena.

Hur gott som helst och dessutom nyttigt. ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar