söndag 14 september 2008

Förkylda familjen? Ja, visst!

Usch, vi är alla helt genom förkylda förutom Eve. "Peppar, peppa..." Jag som va förkyld för ca 4 veckor sedan och så blir jag den nu igen. Så i helgen har vi syndat massor pga att orken inte funnits. Så det blev Pizza i går och Donken idag. Kan säga att donken va sämre för min stackars magen än vad pizza va. Fick inte alls så här ont av pizzan igår som jag fick av donken idag. Men nu är det åter till min Verum Fil och mannagrynsgröt. Det enda som jag kan äta i dagsläget utan större smärtor. Hur lång tid ska det ta innan man kan äta normalt igen? Innan tabletterna börjar göra sitt?

Det "går" löss på skolan nu. Så paniken är stor. Jag som aldrig haft löss. Så vi köpte nån sån där luskamm som rekomenderas efter att läst alla lappar om avlusningsdagar osv som kommit hem från skolan. Man ska tydligen slippa ha massa kemikalier och allt sånt man behöver för att bli lusfri. Lössen har tydligen blivit recestenta (eller vad det nu heter!) mot sånt så det biter inte lika lätt på dom. Men den här kammen ska typ få med sig både ägg, löss och allt annat skräp. Det har typ varit avlusningsdagar nu i helgen så jag kammade barnen idag som man tydligen skulle göra oavsett om man hade löss eller ej. Skulle dom haft det så skulle det ha upptäkts tidigare och kammar vi regelbundet spå kan vi alltså undvika att få det här hemma också. Så söndagar få bli luskammardag här hemma. 299:- kostade den där kammen, inte det billigaste men vad gör man inte för att slippa odågan? På internet är kammen billigare dock, men jag ville börja kamma så fort som möjligt. Bli lusfri nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar