onsdag 17 september 2008

Go' Morgon!

Då va det onsdag och i morgon är det slut på friden, Timi ska åter till dagis och jag ska åter till arbetet. Min förkyldning börjar släppa allt mer nu. Skönt! Timi är piggare än piggast typ, han behöver verkligen gå tillbaka till dagis och få springa/leka av sig med sina kompisar.

Dagen idag består av lite snabb-städ och så ska vi ev träffa Bonnie i Globen så jag kan gå till banken och fixa dosan till internet banken. Kanske tar vi en fika eller lunch ute också.

Jag tänkte på vad lite som behövs för att Eve ska bli fruktansvärt grinig och otrevlig på morgonen. Det räcker med att jag tar fram fel kläder så börjas det, eller om hn borstar håret och håret inte vill lägga sig. Hon har så tjockt och volymfullt hår så det står rakt ut när hon vaknar och det krävs en del för att få det att ligga som hon vill. Hon kan verkligen bli helt galen idag va en sån dag, jag tog fram fel kläder som hon inte ville ha på sig, håret ville inte som hon ville osv.. Suck, stånk, stön, gnäll.. Men som tur va så lugnade hon ner sig på vägen till skolan.

Timi är iaf på bra humör än så länge iaf. Men snart lär det börja på honom med. När han blir uttråkad eller om man inte hållt honom på en jämn "sockernivå" (då menar jag inte godis) så dras hela karusellen igång, jag lovar! Timi är inge rolig att ha och göra med när han är hungrig nämligen. Han förvandlas till ett monster, ett argt och riktigt elakt monster. Det har han fått från sin pappa som man också bör ge föda till med jämna mellan rum, går det för långt mellan gångerna så är det kört.

Nu ska vi äta frukost sen ska jag börja med städningen.

1 kommentar:

  1. Skönt att ni är friska då HOPPAS jag vi kan ses nästa vecka då!=D
    haha jadu jag har oxå ett litet monster här hemma, ett tjejmonster! Idag hade jag tagit fram fel STRUMPOR för det var ju med ränder och hon ville ha m prickar sen så satt byxorna för tight o ena toffsen satt snett OCH nyckeln gick inte in i låset på dörren innan vi skulle till dagis så GRÅT SKRIK i 20 min väg.. MMM var hälsad HÄÄÄRLIGA morgon hahahah.

    Pusspuss / Rosie.

    SvaraRadera