onsdag 26 november 2008

Gäsp!

Vad va det nu jag skulle skriva om?
Näe, jag har verkligen inget att skriva om, idétorka så det skriker om det.

Kanske kan fråga hur många av era barn som är drygt 8 år som har en egen riktig dator?

Evelina har börjat tjata om det nu också, först mobil och nu dator. Hon va hemma hos en klasskompis i söndags och när hon kom där ifrån så sa hon att hennes kompis hade en egen dator, en riktig. Till och med hennes lillasyster som är 6 hade en egen.

Jag förstår inte?
Varför denna hysteri över alla dessa tekniska prylar?
Barn måste väl få vara barn också? Dom är ju trots allt bara 8 år. Jag hade ingen egen dator förrän jag va 17 år och hade flyttat hemifrån och hade jag inte flyttat då hade jag inte haft en egen då heller.
Vi har sagt att Eve ska få våran dator när vi köpt en ny bärbar istället men det lär dröja ett tag till. Det är ju inte direkt så att hon ska skriva massa uppsattser osv. Så kan hon nog vänta ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar